cinta Agung ...


Kenapa cinta itu amat manis apabila tiada halangan dan amat pahit apabila berlakunya salah faham ..
Walaupun kesalahan yang berlaku itu amat kecil .. Tetapi akibat sudah bosan dengan perhubungan yang telah terjalin segala yang dilakukan oleh pasangan ada sahaja salahnya ..

Bila mula bercinta .. semuanya indah berlaka ..
tidak nampak langsung cacat celanya ..
Setiap masa berjumpa pun tidak akan pernah jemu ..
Handphone yang ada tidak pernah lekang dr tangan kerana risau sidia akn menghubungi ..
Boleh dikatakan setiap masa nada dering di handphone tu tak kan berhenti berbunyi ..
Pagi berbunyi , tengah hari berbunyi , petang berbunyi , mlm berbunyi ,
nak makan , nak minum , nak mandi , nak tengok tv , sampai lah nak tido ...
Tak kan berhenti berbunyi ..
Setiap hari bertanya khabar .. 'sihat kew awak hari nie' ..
'sudah makan kew' .. macam-macam la ..
Terasa diri nie bagaikan puteri di alam kayangan ..
Ada sahaja yang mengambil berat ..

Tapi tu bila cinta itu terasa indah ..
Bila cinta tu da mula rase pahitnyer ..
Lain pulak ceritanya .. nak call seminggu sekali pun susah .. inikan pulak nak call hari-hari ..
Da tak dengar lagi ucapan 'selamat pagi awk' , 'saya rindu awk' ,
'bila kite nk kua lagi yerk awk' ..
Semua yang indah dulu da pudar .. 
Pantang ada salah sikit .. Mula la nk melenting ..
Sedangkan dulu bile ada jewk masalah .. Same-same cari jalan penyelesaian ..
Sekarang nak jumpa 5 minit pown susah ..
Bukan nyer jauh pown .. dekat jewk tak sampai bape minit pown klo nak pegi jumpe ..
Semua kenangan manis yang pernah berlaku dulu seolah-olah tak pernah berlaku ..
Terasa sedih sangat bile semua nyh berlaku ..

Tapi , apakan daya .. setiap manusia tidak dapat mengelak dari mengalami nasib sebegini ..
Allah telah menentukan takdir setiap umat di muka bumi ini ..
Setiap manusia perlu percaya bahawa setiap yang berlaku itu ada hikmahnya ..
Allah tidak akan melakukan nya tanpa sebab ..
Ini semua adalah untuk membuatkan kita sebagai umat nya berfikiran lebih matang ..
Dan ingat bahawa , cinta kepada yg Maha Esa adalah cinta yang paling Agung ...

Salammm ...





mAceh bab bace .. jGn lUpe like n kOmen okEyy

2 comments:

Leeyana Edleeya Hanif said...
This comment has been removed by the author.
Leeyana Edleeya Hanif said...

cinta agung ...

+cOpyriGht and design by Leeyana Anaily+