Tak patut betul !!



Heyy u'ollz ...
Today hari Jumaat .. Macam biase la lepas kelas kalau tak ada pape program kat Cheras, Lia mesti balik rumah family lia dekat Kajang ..
Balik naik ape ? Naik bas la u'ollz ... Lia tak tahu la kenapa hari nyh orang ramai sangat naik bas ..
Sampai penuh la bas .. Agaknyer sebab hari hujan kowt .. Mula-mula renyai jewp .. Lepas beberapa minit .. Amboiii lebatnyerr bukan maen lagi ..
Nak dijadikan cerita .. Dalam ramai-ramai orang tu .. Tibe-tibe jewp lia ternampak seorang lelaki memegang sebatang tongkat .. Lia ingat tak ape laa .. Tapi, bila lia tengok jewp muka lelaki tu atau pak cik laa .. Rupanya pak cik nyh buta .. Kesian sangat tengok pak cik kene berdiri lama-lama ..
Sebab apa lia cakap lama .. Sebab masa lia dah naik bas yang dah penuh tu .. 
Pak cik tu da ada kat dalam bas tu .. Then, pak cik tu turun masa lia turun .. Lia geram sangat dengan orang kite nyh .. Tak bertanggungjawab langsung .. Dekat dalam bas tu sudah disediakan tempat duduk untuk orang kurang upaya .. Tapi, yang lia tengok tadi .. Bukan main shat walafiat jewp yang duduk kat situ .. Grrrrrrr ..... nak tegur pown dorang tu sudah besar .. Hurmm.. fikir-fikir sendiri okayhh .. Tak tahu la apa nak jadi dengan dunia sekarang nyh ...
Lia bukan ape .. Cuma tebayang kalau benda nyh jadi kat batang hidung sendiri atau dalam kalangan keluarga u'ollz.. Hurmmmm....No komen larhhh .. 
Hope, benda nyh jadi kan la pengajaran yang berharga dalam hidup lia dengan orang lain ..
U'ollz yang kat luar tu kalau naik kenderaan awam tak kisah la bas kew lrt kew atau pape jewp laa ..
Bagi la tempat kepada yang memerlukan .. Nasib baik la lia pown berdiri tadi .. Kalau lia duduk..dah lama lia bagi pak cik tu tempat duduk lia .. Jujur nyh .. :))

Okayh laa u'ollz .. Da banyak da lia membebel nyh ..
Hope apa yang lia sampaikan hari nyh .. Dapat jadi pengajaran dalam hidup u'ollz dan dalam hidup lia jgak .. 
:))
Selain manusia .. Jangan lupa sayangi binatang jugak okayhh .. Lurve my en.bubu .. <3

adiossz amigoszz

mAceh bab bace .. jGn lUpe like n kOmen okEyy

1 comment:

Miszyuyu said...

nice entry :)

Hai , my dear followers.. Yuyuk ada buat GA utk meraikan followers tersayang.. jom join <3 http://yuyukstandalone.blogspot.com/2012/03/yuyuk-1st-giveaway-sticky-post.html

+cOpyriGht and design by Leeyana Anaily+