CANTEK...masker? do it yourself ...


Heyy u'llz ....
Kowg sume nak cantek tak ..?
Saper tak nak cntek kn ... Tapi, kurang dwit nak wat rawatan kecantikkan nyh..
Tak pew .. Dew bnyak cara tak perlu mgunakan dwit yang bnyak ..
Then,bley wat sendiri plak tu kat rumah ..
Kalau u'ollz rase sayang dwit nak buat rawatan muka bagi mdapatkan kulit yang cantik dan glowing, takpe.
Relaks jewp.. U'ollz masih menukarkan kulit kamu yang kering dan suram tu untuk lebih super smooth,soft and supple.. Yang penting, knelah rajin. Dan paling best, masker buatan sendiri nyh jgak dah pasti terjamin selamat..

Nak taw contoh-contoh masker yg kite bley wat sndiri .....

MIXFRUITS MASKER .. very good :
      Kalau rajin, idea nyh sememangnye sangat baik untuk dicuba kerana hasilnya yang superb .. Kisar buah strawberi, pear, anggur, apple dan oren. Sebelum tu, sapukan dulu madu di wajah u'ollz .. Biarkan selama 30 minit dan bilas dengan air suam .. Hasilnya .. SUPERB ...


PISANG LENYEK + MADU + JUS LEMON + MAJERIN
      Idea nyh tak kurang hebatnye jgak .. Sapukan di wajah u'ollz untuk semalaman, kemudian sapu juga pada tangan, kaki, dan seluruh aggota badan .. Walaaaa ... U'ollz akan rasa perbezaannye ..


MASKER PISANG
      Nyh pown masker yg agak cun jgak. Lenyekkan tiga biji pisang emas .. (bukan yg emas tulin taw u'ollz) sapukan di wajah dan biarkan selama 20 minit. Kemudian basuh dengan air sejuk untuk kulit yang bersinar-sinar ..


MASKER MADU
      Cuba sapukan madu di wajah dan leher .. Biarkan selama 20 minti dan bilas dengan air sejuk .. Kulit wajah u'ollz akan menampakkan perubahan dan akan rase lbih lembut ..



MASKER BETIK
      Yess! Betik bukan saje bagos untuk dimakan, tapi cuba kamu sapukan di kulit ... Hasilnya?hahah.. Kne lah buuad dlu baru tahu....


PUTIH TELUR + MADU
      Satu lg idea yg mudah juga tapi hasilnya jgak tidak mngecewakan .. Ambil sebiji telur dan ambil putihnye sje yerk u'ollz .. Then campurkan dengan 2 sudu besar madu .. Sapukan pada muka .. Dan biarkan untuk 30 minit .. dan lihat lah hasilnya ..


BABY OIL + GULA
      Hahh .. nyh adalah cra yg paling mudah .. Yerr .. Campurkan tiga sudu kecil baby oil dan dua sudu kecil gula .. Kemudian gosokkan hanya pada seluruh anggota badan kecuali muka .. Kalu rajin mengamalkannya .. Kulit u'ollz akan rase lmbut untuk selama-lamanya ..


Tak susah nak buad masker nyh .. Dan tak bnyak dwit pown yg kne kluarkan .. 
So .. untuk u'oll yg nk klit cntek dgn cre mudah .. nyh la cre-cre nyer ...
hOpe u'ollz enjoy k ..

adioszz amigoszz


mAceh bab bace .. jGn lUpe like n kOmen okEyy

1 comment:

Echin Nadiossa said...

wow.nice petua.hehe ^^

+cOpyriGht and design by Leeyana Anaily+